tisdag 23 november 2010

inledning

Det är de små detaljerna som skapar det stora i livet.. Ni vet den där turen till ICA, de borttappade vantarna, varm choklad och den där filmen. Men det är också i de små detaljerna som det är så lätt att tappa bort sig. Att komma ihåg att andas, att inte glömma att jag existerar. För jag finns.. du finns.

Det är med pennan jag lever, vad du drivs av vet jag inte, vet du?
Så varför skriver jag?
Allt som lever kan dräpas, utplånas, men inte det skrivna ordet, det föds på nytt i varje människa som läser det. Jag vill att du läser, för att du finns, jag vet att du finns.. du är viktig.
Vi är mer än vad som ryms i verkligheten, vi är själ, vi är drömmar, tro och hopp. Vi är kärlek, men också så små när livet far fram med oss.

Klockan tickar, tiden går.. filmen rullar på tv och vad betyder ett par vantar? Den här minuten är en annan verklighet än den som var före. Vi åldras, vi lär, blir lite klokare för var dag. Vi läser fakta tidningar och tror att vi vet, men det gör vi inte. ICA finns imorgon med, älska idag köp smör imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar